De tyska nummerplåtarna bara skrattar åt mig! + 003

Har tillbringat en vecka i tyskland. Inget vidare plåtspottarklimat där, plåtarna har fyra siffror vilket gör att chansen att hitta just nummer 3 är typ en tiondel av vad den är i sverige (eller nåt). Hittade faktiskt en tysk etta och tvåa, men sen tog det stopp!

image3

Många balla sifferkombinationer hittades. Iom att det just är fyra siffror så dök många roliga årtal upp, bla. Men ingen sonika trea.

Väl tillbaka i Kiel så började jag få upp hoppet igen, då det dök upp en massa svenska bilar som skulle på båten. Ingen trea. Idag var jag och föräldrarna på IKEA i Bäckebol för att köpa en bokhylla. Trots gigantparkering, ingen trea. På väg tillbaka från IKEA åkte vi över Angeredsbron, och precis när jag skulle byta fil för att köra på bron så börjar en liten mörkröd ettrig VW Golf jiddra med mig bakom mig. Han har tydligen jävligt bråttom förbi, och ta mig fan! TPT 003 står det på skylten! Tjohoo!

Kommentarer
Postat av: Joppe

Wahey!

Kul, det har gått trögt för mig på sistone. Men jag har inte rört mig särskilt långt från Sysslomansgatan heller...

Du kan ju trösta dig - angående de tyska skyltarna - med att en eventuell 0003 inte hade gillts vad gäller platespottingetiketten ;)

2008-04-19 @ 12:38:20
URL: http://joppelito.blogg.se/platespotting

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0