087

I söndags blev det dramatiskt värre när jag skulle åka hem från valborgsfirande i uppsala till göteborg igen. Skulle ta buss 804 från uppsala till enköping å byta till tåg där. Fick skjuts av mina kära föräldrar till stationen, men av nån mystisk anledning lyckas jag ändå missa bussen! Så det var bara att paniktigga om att få bli körd till enköping.

Väl på luthagsesplanaden så ser jag den! Åttisjuan! Å jag får för första gången i livet glädjen att skrika FOLLOW THAT CAR till min stackars stressade far. Ville ju få en bra bild, å då var han ju tvungen att ligga riktigt nära. Det löste sig när offret var tvungen att bromsa in för en vänstersväng. Den gula bussen som dyker upp i de sista bilderna är för övrigt den som jag skulle åkt med.








Platespotting blir inte mer actionfyllt än det här! 87:an lär ju ha fått ett hum om hur prinsessan Diana kände sig precis innan hon rammade bergväggen.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahaha, vilken fin bildserie! Man kan riktigt leva sig in i biljakten. Nästan som på film :)

2009-05-04 @ 22:33:48
URL: http://optimistjolle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0